حکایت

کند و کاوی در آثار و اشعار مسعود فردمنش

حکایت

کند و کاوی در آثار و اشعار مسعود فردمنش

سر آغاز

بنام بخشنده بزرگ ،داور برحق ، به نام خداوند ایثار و انصاف



مسعود فردمنش : سفیر شعر و ترانه


با سلام و احترام به دوستداران شعر و ترانه :


بنده تصمیم گرفتم که از این به بعد، به بررسی آثار و افکار زیبای یکی از برترین ترانه سرایان این مرز و بوم یعنی مسعود فردمنش بپردازم . مسعود یکی از زبده ترین و پخته ترین ترانه سرایان موسیقی پاپ ایرانی است که اشعارش کاملا رنگ و بوی ایرانی دارد .


مسعود با هنرمندان زیادی کار کرده است از جمله با داریوش ، ستار ،  ابی ، شیلا ، معین ، مارتیک ، لیلا فروهر و استاد سیاوش قمیشی . کارهایی که زوج  قمیشی -  فردمنش به جامعه هنری عرضه کرده اند ، از ماندگارترین و زیباترین آثار موسیقی پاپ ایرانی است. ( آلبوم حکایت و آلبوم حادثه


آلبوم حکایت در زمان خودش به عنوان یکی از برترین و پر فروشترین آلبوم های سیاوش و مسعود مطرح شد و همچنین آلبوم حادثه که دلمشغولی های بشر امروزی را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده بود ؛ نیز ار جاودانه های فردمنش - قمیشی است .  

 

  

 

مسعود فردمنش : حکایت ساز معاصر  

ترانه سرایی و شاعری از دیر باز علاقه مندان فراوانی داشته است ، عده ی کثیری از علاقه مندان این عرصه با افت و خیز های زیادی در اشعارشان روبرو بوده اند . نام مسعود فردمنش را حتما شنیده اید، ترانه سرایی قدیمی که امروزه از نام آوران این عرصه به شمار می آید .  

 

مسعود فردمنش در اول اسقند ماه  سال 1329 در محله ای در جنوب تهران ( حول و حوش خیابان استخر ) قدم به عرصه گیتی نهاد . در دوره دبیرستان در یکی از کلاسهای درس انشا یکی از دوستان مسعود برخلاف رسم همیشگی، به جای انشا ، قطعه شعری می خواند و این آغازی می شود بر شیدایی مسعود .  مسعود پس از این جریان به دنبال کتابهای ادبیات و عروض و قافیه رهسپار شده و عملا جریان شعر و شاعری برایش رقم می خورد .   

در سال 1985 مسعود بنا به شرایط ایران را ترک کرده و به لس آنجلس می رود و در آنجا با همکاری استاد سیاوش قمیشی آلبوم افسانه ای « حکایت » را تهیه می کنند . این آلبوم یکی از پرفروش ترین آلبوم های همان سال هاست .   

مسعود بنا بر ارادتی که به آلبوم حکایت داشت ، حکایتها را ادامه داد و این جریان را تا حکایت 9 (در حال حاضر ) هدایت کرد .  


در پست های بعدی تمام آلبوم های مسعود فردمنش را برای دانلود و استفاده عاشقانش قرار میدهم .

نظرات 1 + ارسال نظر
دی جی همراز شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 13:39

Hi

Ba salaam
Man yeki az tarafdarane Masoud Fardmanesh hastam va taghriban tamame alboumhaye ostad ra daram. ama yeki az behtarin va zibatarinhaye ishaan kare "Lanat Be To va Zate Kharabet" hast ke Background e Oriental/Turkish dare.
Man in ahang ro az roye type be CD tabdil kardam ama quality nadare. Khastam bebinam agar shoma in taranaro high quality darid be man ham link bedid mamnoon misham. dar zemn Hekayat 2 - az site 4shared ghabele download nist. momkene link ro check konid. mamnoon.

با سلام

مرسی از احساس قشنگت

لینک حکایت 2 رو اصلاح میکنم

آهنگی هم که گفتید براتون میل می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد